Bij aanschaf van deze auto was het meteen al duidelijk, de gehele voortrein en remmerij moet vervangen worden. Dat betekend het één en ander want ik wilde nogal wat. om te beginnen 1″ verlagen. Dan overal nieuwe rubbers in, waar nuttig Polyurethaan. Tientallen missende of versleten boutjes, moertjes, ringetjes en locktabs uitzoeken. Een Stabilisatorstang regelen want…
Interieur verbeteren
Aan het interieur moet ook het één en ander gebeuren. Niet bijzonder veel gelukkig. Ik wil graag de geluiddemping en isolatie wat verbeteren. Via JP een pakket bitumen voor op de vloer, dunne STP bitumen voor in de deuren en Akotherm voor de vloerisolatie gekocht. DE vloer is inmiddels al een tijdje klaar, en het…
Motorrevisie
Inmiddels is er heel erg veel gebeurt met de witte Capri. Het blok is volledig gereviseerd. Nadat Hans Grossouw het onderblok en met kruk en nokkenas heeft gecleand en gecontroleerd op speling e.d. en hij de koppen heeft gedaan, kon ik verder met bouwen. Dat wil zeggen, geld en spullen verzamelen. Het meeste materiaal komt…
Terug van het revisie bedrijf
Vandaag werd ik gebeld door het revisiebedrijf. De werkzaamheden aan het motorblok waren afgerond. Dus ik ben naar Bovenkerk gereden en heb de boel weer opgehaald. Het blok is schoongemaakt en gehoond. De krukas is gedaan, de koppen gevlakt en een kleprevisie is uitgevoerd. Kortom, na het overdragen van de nodige pecunia aan Hans Grossouw…
Interieur strippen
Vandaag even wat tijd gemaakt om zijpanelen en het tapijt te verwijderen. Dat is de basis om het interieur te kunnen isoleren en te ontdreunen. En als dat gedaan is dan kan ik meteen mooi alle verborgen plekjes conserveren met tectyl. Nu kan ik erbij. Het tapijt ligt bovenop de garagevliering te wachten op wat…
Een volgende stap
Het is voorjaar 2018 en ik neem een besluit. Het is tijd om aan een nieuw Capri avontuur te beginnen. Ik wil meer, beter, origineler. Dat impliceert dat de Green Machine weg moet. Da’s best jammer, maar als er wat moois voor terugkomt dan heb ik daar best vrede mee. Dus een voorzichtige zoektocht naar…
APK 2017
De 2 jaarlijkse APK kwam er weer aan. Ditmaal bij een nieuwe garage want mijn oude stekkie is dicht. 4 puntjes. Ruitenwisserblad stuk. Rechterkoplamp geeft slecht beeld. Massa probleem verlichting CO te hoog. De erste 2 zijn geen probleem. De 2e lijkt simpel op te lossen, maar ik kom er niet uit na veel testen…
Al veel te lang niets geschreven.
De voorkant is een jaar geleden voorzien van nieuwe spullen. Mooie nieuwe veren, dempers en draagarmrubbers. Het werkt prima. De achterkant vooralsnog niet gedaan, komt wel. Ook is de Green machine voorzien van rondom nieuw rubber. Semi-slicks. Staan hem prima en rijdt fantastisch. Maakt alleen een beetje herrie bij langzaam rijden. In het voorjaar de…
Nieuw onderstel
Ik ben eruit wat er onder de auto gaat komen om het weggedrag probleem op te lossen. Achter: Nieuwe bladveren + wat PU rubbertjes om de veerschommels opnieuw te monteren. Nog even kijken of het enkelblads veren of pakketveren worden. Maakt niet hel veel uit, Capri III is met beide geleverd. Voor: Nieuwe paarse PU…
Meetings en een stuiterbakje
Deze zomer is er weer een hoop gebeurt. Eerst onze eigen internationale zomermeeting in Beekbergen. Wederom fantastisch weer. Daarna een fantastisch weekend met mede Capri gekken in Speyer. Wel eerst “even snel” de S-striping erop die ik eindelijk had laten maken. Samen met mijn vader er opgeplakt. Ziet er goed uit vind ik zelf. Ikzelf…