APK 2017

De 2 jaarlijkse APK kwam er weer aan. Ditmaal bij een nieuwe garage want mijn oude stekkie is dicht. 4 puntjes.

  • Ruitenwisserblad stuk.
  • Rechterkoplamp geeft slecht beeld.
  • Massa probleem verlichting
  • CO te hoog.

De erste 2 zijn geen probleem.

De 2e lijkt simpel op te lossen, maar ik kom er niet uit na veel testen en proberen.
De auto staat nu bij JP en Linda om het uit te zoeken.
Hij wordt meteen afgesteld zodat de CO beter moet zijn. De rest regelen we wel bij de APK.

Al veel te lang niets geschreven.

De voorkant is een jaar geleden voorzien van nieuwe spullen. Mooie nieuwe veren, dempers en draagarmrubbers. Het werkt prima.
De achterkant vooralsnog niet gedaan, komt wel.

Ook is de Green machine voorzien van rondom nieuw rubber. Semi-slicks. Staan hem prima en rijdt fantastisch. Maakt alleen een beetje herrie bij langzaam rijden.

IMG_1239

In het voorjaar de garage ook even uitgebreid met wat bakjes en vakjes. Gekregen van Carl.

 

 

 

 

DSC_9531 DSC_9711 DSC_9589

Tijdens de internationale meeting van mijn eigen cluppie was het weer heel gezellig. De Capri is gebruikt als model voor een poetsclinic.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En de zomerrit hebben we weer met zijn vieren meegedaan. Ditmaal  rond Beekbergen en de Posbank. Erg mooie omgeving. En uiteraard wonnen we weer een prijs.

DSC_3391 DSC_3432

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DSC_3454 DSC_3465Ook ben ik in September het circuit met hem op geweest. Tijdens de 6-uur van Spa is er de mogelijkheid om 3 rondjes circuit te doen. Niet op racesnelheid, maar oh, wat gaaf!

Nieuw onderstel

Ik ben eruit wat er onder de auto gaat komen om het weggedrag probleem op te lossen.

Achter:

  • Nieuwe bladveren + wat PU rubbertjes om de veerschommels opnieuw te monteren. Nog even kijken of het enkelblads veren of pakketveren worden. Maakt niet hel veel uit, Capri III is met beide geleverd.

Voor:

  • Nieuwe paarse PU rubbers voor de draagarmen
  • 190 lbs veren
  • GAZ instelbare schokbreker inserts

Dat alles moet ervoor gaan zorgen dat de boel weer lekker gaat rijden. Doel is om het erin te hebben voor het seizoen echt weer begint. Dus ergens in April of eerder.

Meetings en een stuiterbakje

IMG_0240

Opnames voor Autoweek tijdens de FCCN Int meeting 2015

IMG_0273

Remklauw vervangen

IMG_0277

Striping achterop zit erop, kun je eindelijk zien wat het is.

IMG_0282

S-striping plakken, monnikenwerk

IMG_0284

De striping zit erop…

DSC_9122

Speyer 2015

DSC_9124

Speyer 2015

IMG_0296

Mijn plekje op Speyer 2015, naast JP en Linda

IMG_0297

Eten met de Denen in Speyer

IMG_0649

FCCN zomerrit 2015 in Friesland en Drenthe

IMG_0653

Startveld Midland Classic Show 2015

IMG_0681

De Green Machine tijdens de Midland Classic Show 2015

IMG_0674

Bijna 6 meter Buick Riviera Boattail tijdens de Midland Classic show

Deze zomer is er weer een hoop gebeurt. Eerst onze eigen internationale zomermeeting in Beekbergen. Wederom fantastisch weer.

Daarna een fantastisch weekend met mede Capri gekken in Speyer. Wel eerst “even snel” de S-striping erop die ik eindelijk had laten maken. Samen met mijn vader er opgeplakt. Ziet er goed uit vind ik zelf.
Ikzelf ben zonder problemen het weekend doorgekomen. JP & Linda met wat horten en stoten wegens een brandstofaanvoer probleem. Samen rustig naar huis gereden en veilig aangekomen. Was onderweg overigens wel vrij nat…. erg nat… Overigens moest ik kort voor Speyer

nog even een remklauw vernieuwen aangezien de oude reviseren toch niet geholpen bleek te hebben. De auto bleef maar hard naar rechts trekken bij remmen.

En toen was het alweer september en dat is altijd een drukke maand. Eerst onze eigen zomerrit in Friesland en Drenthe. Erg leuk om met zijn allen rond te rijden en te puzzelen.
Daarna de Midland Classic Show in Almere. ‘s Ochtends een rondrit door de polder en ‘s middags een statische show in het zeer drukke Almeerse centrum. Erg leuk om weer te doen net als afgelopen jaar.

En als sluitstuk de Nacht van Best. Met drie Capri’s hebben we meegedaan aan deze nachtelijke puzzelrit in en rond Best. Johan reed en ik navigeerde in ons geval. Erg leuk om te doen, maar het was nog best moeilijk.

Na al deze ritten is één ding pijnlijk duidelijk geworden. De wegligging van de Green Machine is waardeloos op het moment. De nieuwe draagarmen met gele PU rubbers

hebben een heel vervelend weggedrag tot gevolg. Het feit dat de veren voor veel te slap zijn heeft daar waarschijnlijk alles mee te maken. Gaan we morgen een oplossing voor verzinnen.

Trillend stuur…? Nee hoor

Op de sleuteldag samen met Ewout de nieuwe draagarmen eronder gezet. Het ging zonder grote problemen en kostte me alleen een spanband die zichzelf vastgetrokken had. Jammer maar helaas. Tevens ook meteen de volledig versleten achterschokdempers vervangen voor beter exemplaren.

Een kort testritje heeft geleerd dat de boel niet meer trilt.

Een betere testrit moet het echt uitwijzen, maar het ziet er goed uit.

Kunnen we zonder trillend stuur naar Speyer van de zomer.

APK & draagarmen voor vervangen

CAM00025De apk zit er weer op voor 2 jaar. Alleen klein geneuzel deze keer. Het ziet er wel naaruit dat ik aan nieuwe koplampen.. Ze beginnen vochtig te worden. Binnenkort op de FCCN sleuteldag is het hoog tijd om de draagarmen voor te vervangen. De auto heeft al.jaren last van een trillend stuur. De wiellagers zijn al vervangen, stabi en stuurhuisrubbers ook, dus dan blijft er weinig over.

Dus bij Rallydesign in engeland nieuwe draagarmen en polyurethaan rubbers besteld.

19 april gaan ze eronder.

 

Remklauwrevisie

Reviseren maar!

Reviseren maar!

CAM00747

En de klauw weer gemonteerd. (Ja,de blokjes moeten nog…)

Nadat ik op de onderdelendag de benodigde revisiekitjes gescoord had, nu in de kerstvakantie de revisie maar eens ter hand genomen.

Eerst de Capri zo in de garage gezet dat én ik er rondom bijkan en alles er toch nog in past. Gaat net, gelukkig ben ik niet zo breed ; )

Nadat de klauwen eraf lagen even met het spul langs JP en Linda gereden. Ik had dit (zoals zo veel) nog nooit gedaan en met remmen neem ik geen enkel risico.

Dus onder supervisie van JP de klauwen gereviseerd. Niet ingewikkeld als je eenmaal weet hoe het moet. Daarna de boel weer onder de auto gezet. Blokjes en piepplaatjes er weer in en ontluchten maar. Ik kon het ontluchtingssetje van JP lenen, wat een hele hoop gezeur scheelt. Alles is gedaan, maar helaas niet echt te testen, want hij mag tot 1 maart de weg niet op…. (Fijn meneer Wekers!)

We gaan het merken, ik heb voor de zekerheid maar even een briefje op het stuur gehangen met “REMMEN!” erop. Weet ik over 2 maanden tenminste dat ik ff moet opletten….

Midland Classic Show Almere 2014

Vandaag voor het eerst deelgenomen aan de Midland Classic Show. Deze wordt elk jaar gehouden in onze eigen stad Almere. Vorig jaar tegenaangelopen toen ik bij toeval in de stad was. Dit jaar op tijd ingeschreven en dus meegedaan. De show bestond uit een ± 100km lange tocht (Eemmeerdijk, Nijkerk, Bunschoten/Spakenburg, Naarden-Vesting en weer terug naar Almere) met daarna een statische show op het stadhuisplein en omgeving. Alle winkels open, fantastisch weer, leuk muziekje, geweldige organisatie.  En de Capri trekt bijna belachelijk veel aandacht. Iedereen herkent hem, heeft er één gehad, kent iemand die er één had of heeft er rijles in gehad (was 50ct duurder dan in een “gewone” auto, werd me verteld : ))

Kortom erg leuk! Ik heb genoten.

Le Ciel Bleu

Omdat er wat klushulp nodig was, ik tijd zat heb, en ik in de buurt was (Spa), ben ik met de Capri doorgereden naar Deuxnouds aux Bois. Dat ging prima, maar ik kreeg wel natte voeten. Het regende behoorlijk en er kwam water naar binnen in de voetenbak. Ik dacht aan een missend doorvoerrubber, maar inmiddels ben ik wijzer. Er mist een bout waarmee de pedalbox vast hoort te zitten…. Dat gaan we dus binnenkort eens ff oplossen.
In Deuxnouds was het klussen geblazen. Ff de oude badkamer slopen (zat asbest in). De terugrit ging ook weer probleemloos, op het piepen van de voorremmen na, wat steeds erger wordt. De auto geeft me steeds meer vertrouwen en in de heuvels van de Ardennen is het echt een groot plezier om die heerlijke V6 te rijden. Koppel te over : )

 

 

Spa six Hours 20/21 september 2014

Nadat ik vorig jaar wegens andere verplichtingen verstek moest laten gaan, kon ik er dit jaar weer bij zijn. Het was weer één groot feest. En met als toetje zaterdagavond en zondagmorgen vroeg een paar behoorlijke regen en onweersbuien. Weer veel mooi spul gezien en gehoord. De CanAm is oorverdovend, de Mini’s gaan driftend de bocht door. De Capri V8 klinkt fantastisch en als grand dessert, zondagmorgen 9! Capri’s in de race.

En als bonus, heeft de Capri zich voorbeeldig gedragen. Geen enkel probleem.