Bij aanschaf van deze auto was het meteen al duidelijk, de gehele voortrein en remmerij moet vervangen worden. Dat betekend het één en ander want ik wilde nogal wat. om te beginnen 1″ verlagen. Dan overal nieuwe rubbers in, waar nuttig Polyurethaan. Tientallen missende of versleten boutjes, moertjes, ringetjes en locktabs uitzoeken. Een Stabilisatorstang regelen want die zat er niet bij. De hoofdremcilinder was heel ver “beyond repair”, want volkomen verroest aan de binnenkant. Uitzoeken welke remmen ik wilde hebben, want standaard remmen zijn me niet goed genoeg als je af en toe op het circuit rijdt, dus meteen maar verbeteren. Maar wacht, het is een 3.0, dus geen standaard veerpoten. Effectief betekend dat er alleen maar standaard remschijven zijn voor relatief veel geld, en dat geventileerde echt niet meer te krijgen zijn, zelfs niet voor veel geld. Ook een nieuwe remslang van voor naar achter geplaatst want die was door.
Dus de opties nagegaan en uiteindelijk gaf Hugo de gouden tip. Een Duitser maakt speciale “ringen” waarmee je reguliere schijven kunt gebruiken. Niet gratis met €180,- per set, maar ja, je moet wat. Elk alternatief was duurder. De set-up bestaat nu uit:
- Originele veerpoten
- Originele schokdempers (lijken goed te werken)
- Nieuwe 2″ verlaagde veren (ja, dit klopt)
- Rollertop toplagers (deze “kosten” 1″ hoogte)
- Nieuwe wielagers
- Nieuwe Princess Remklauwen
- NOS Lockheed remblokken
- Staalomvlochten remslangen
- Nieuwe draagarmen
- Stabilisatorstang
- Nieuwe hoofdremcilinder van ATE