2019 Scandinavië, deel 7

zondag 7 juli 2019 (32) Nog steeds regenachtig en koud. We besluiten nog een dag te blijven. Toen we hier vrijdagmiddag aankwamen konden we de berg Dundret zien, maar nu ligt hij al twee dagen verscholen in de wolken. Vanmiddag is het breien en kleuren.   Maandag 8 juli 2019 (33) Ja, daar is de zon weer. Strak blauwe lucht. We gaan water en wc doen en vertrekken om 10.15 uur. Eerst naar het winkelcentrum. Naar de COOP voor boodschappen, naar de apotheek (lopéramide is bijna op) en naar Intersport voor nieuwe sportschoenen. De witte, die ik ooit in Schotland kocht, waren zo lek [ ... ]

2019 Scandinavië deel 6

maandag 1 juli 2019 (26) Droog sinds gisteravond. Toen hadden we ook een mooie regenboog. Nico ontdekt net dat de handel van de vuilwaterafvoer verdwenen is en hij zit ook scheef. Waarschijnlijk op een slecht wegdek bij werkzaamheden de grond geraakt. Gelukkig kunnen we hem met de waterpomptang open en dicht krijgen. Eergisteren hadden we ook een kapotte zekering van de koelkast, maar dat is ook alweer gerepareerd. Om 11.00 uur vertrekken we, nadat ik een bericht met ons telefoonnummer heb achter gelaten voor de beheerder van de camping, die zich nog niet heeft laten zien. We rijden weer over een [ ... ]

2019 Scandinavië deel 5

donderdag 27 juni 2019 (22) Heel mooi weer, strakblauwe lucht. We hebben weer een leuk gesprek, nu met Nederlanders, die een AVENTO caravan hebben, zoals wij vroeger ook. We zorgen dat alles leeg en vol is, rekenen af en vertrekken om 10.55 uur. Eerst naar de ICA voor boodschappen en koffie drinken. Het is 11.40 uur als we echt vertrekken richting het noorden. Inmiddels is de lucht wel wat minder blauw door veel witte wolken. We rijden langs sparren, dennen en berken en zien in de verte bergachtige hoogtes. In Malungsfors is het tijd om te lunchen. Daarna rijden we door [ ... ]

2019 Scandinavië deel 4

maandag 24 juni 2019 (19) Mooi zonnig weer. Ik probeer nog eens het blog te versturen, maar het wil niet lukken. Na de koffie doen we water en WC en vertrekken we om 11.25 uur. Het is inmiddels superdruk geworden op deze camping. We lunchen onderweg op een leuke picknickbank met een dakje er boven. Daarna verder over een vrij vlak stuk met graanvelden en dan weer door de eeuwig zingende bossen. En overal een overvloed van paarse en roze lupines. Om 14.15 uur stoppen we bij het jachthaventje van Jössefors, waar drie camperplaatsen zijn. Geen voorzieningen, maar dat is ook niet [ ... ]

2019 Scandinavië deel 3

maandag 17 juni 2019 (12) Half bewolkt vandaag. We doen het rustig aan vanmorgen. Om 11.00 uur wandelen we een stukje over een mooi pad, dat achter langs de CP loopt. Heel veel bloemen en vlinders. Na de lunch doen we de water rituelen en om 14.00 uur vertrekken we. Een half uur later hebben we ingecheckt bij de Stenaline en staan we in lane 18 te wachten tot we de ferry op mogen. Het is 16.00 uur als we er op rijden, na een leuk gesprek met een Duits stel, dat met hun camperbusje voor ons in [ ... ]

2019 Scandinavië deel 2

vrijdag 14 juni 2019 (9) Zonnig vanmorgen, maar wel flinke wind. We doen de 3 W’s en vertrekken om 11.00 uur. We vinden in de duinen een mooie plek om koffie te drinken. Daarna rijden we verder over weg 181 met links duinen en rechts de Nissum Fjord. Overal zien we windmolens en kleine witte kerktorens. Om 14.30 uur zijn we in Thisted. Een aardig plaatsje, waar we weer een café met een binnenplaatsje vinden voor koffie met koek. Om 16.00 uur staan we in Klitmøller in een inham in de duinen. Een prachtige overnachtingplek (gevonden via de FB groep “Wild Camperen”). We [ ... ]

2019 Scandinavië

donderdag 6 juni 2019 (1) We zeggen Annemarie en Fred gedag en vertrekken om 10.20 uur met heel bewolkt weer voor onze reis naar het noorden. Er staan overal enorm veel klaprozen langs en in de velden. We stoppen voor koffie op de aire d’Amel, maar buiten is het te koud. Bij Longuyon zijn de wolken donkergrijs en het begint te miezeren. We tanken in Rodange en besluiten over de snelweg te rijden vandaag. Na 150 km is het lunchtijd op de aire de Remichampagne. We rijden daarna verder over de E-25, waar heel veel gele brem te zien is. Vanaf [ ... ]
Category: camperreis  2 Comments

2019 Nederland/Almere Haven

21.3.2019            Deuxnouds aux Bois – Oedt (D)            359 km 22.3.2019            Oedt – Weesp                                            189 km 23.3.2019            Weesp – Amstelveen                                 22 km 24.3.2019            Amstelveen – Almere Haven                   35 km 6.4.2019.             Almere Haven – Deuxnouds aux Bois  498 km Totaal 1103 km donderdag 21 maart 2019 We vertrekken met zonnig, maar nog wel koud weer (vannacht heeft [ ... ]

2019 Nederland/België

donderdag 28 februari 2019 Deuxnouds aux Bois-Kalmthout: 338km Onze eerste reis na al onze medische problemen. We hebben er zin in en hebben ons voorgenomen om behalve de verjaardag van zoon Arjen te vieren ook een aantal vrienden en familieleden te bezoeken. We vertrekken om 10.15 uur uit Deuxnouds met half bewolkt weer. De afgelopen twee weken was het abnormaal warm, maar dat is nu precies over. We stoppen voor koffie op de aire de Fontaine Madeleine iets voor Spincourt. Daarna via Longuyon en Virtron richting snelweg. Het weer is mooier dan voorspeld was. Na het Bois Trou des Fees rijden we [ ... ]

2019 Frankrijk, Meuse

Dagtrip Meuse 4 januari 2019 Vandaag gaan we een ritje door het noordelijke deel van de Meuse maken. Om 10.25 uur starten we de motor en rijden door het bos over de Tranchée de Calonne richting Verdun. Het is helder, zonnig winterweer. We vinden een kleine parkeerplaats om koffie te drinken en zien dat we bij een oud Duits soldatenkerkhof staan en ook vlakbij het monument voor Alain Fournier. De soldaten zijn herbegraven op de kerkhoven van Troyon en Vieville sous les Côtes. Hier staan alleen nog wat resten van grafstenen. Indrukwekkend. We rijden verder door het bos, dat er met de zon uitziet [ ... ]