2019 Nederland/Almere Haven

21.3.2019            Deuxnouds aux Bois – Oedt (D)            359 km

22.3.2019            Oedt – Weesp                                            189 km

23.3.2019            Weesp – Amstelveen                                 22 km

24.3.2019            Amstelveen – Almere Haven                   35 km

6.4.2019.             Almere Haven – Deuxnouds aux Bois  498 km

Totaal 1103 km

donderdag 21 maart 2019

We vertrekken met zonnig, maar nog wel koud weer (vannacht heeft het nog gevroren) richting Nederland om zaterdag de 99e verjaardag van Ineke’s moeder te vieren. Het is vandaag de eerste lentedag en dat zien we af en toe heel voorzichtig. Het eerste stuk tot Rodange schiet niet erg op. Net voorbij Longuyon rijden er twee tractoren volgeladen met hooibalen voor ons. Inhalen niet mogelijk. Bij de benzinepomp in Rodange moeten we ook lang op onze beurt wachten. Het is 11.15 uur als we in Aubange stoppen voor koffie. We rijden deze keer door Luxemburg, België en Duitsland naar het noorden. In Arlon zegt een thermometer dat het 20°C is en een andere 12°C. We rijden door Bastogne waar het altijd druk is en nemen dan de N-4. We lunchen bij de Luxemburg/Belgische grens. Als we weer onderweg zijn zien we lila prunusbomen, gele forsythia en witte bloesem aan de fruitbomen.

Oedt (D)

Om 16.20 uur parkeren we op de camperplaats van Oedt (D) = ongeveer ter hoogte van Venlo. Na de thee lopen we naar het centrum (langzaam want Nico heeft erg last van zijn been). We eten een lekkere schnitzel bij Niko’s Grill (een snackbar, waar we gezellig aan een tafel bij het raam zitten).

Duitsland Oedt

vrijdag 22 maart 2019

Het is 10.00 uur en heel mooi weer als we weer verder rijden. De lente laat steeds meer moois zien: bloeiende tulpenbomen, groen/gele treurwilgen en heel voorzichtig groene blaadjes aan de bomen. We vinden een parkeerplaats om koffie te drinken in het Reichswald ten oosten van Nijmegen. Via Nijmegen rijden we over de Waaldijk. Prachtig met de zon op de rivier.

Rivier de Waal

We lunchen buiten op een picknickbank aan de Waal. Er is enorm veel scheepvaart op de rivier. Daarna verder via Rhenen en door het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug. Een heel mooie route. Vervolgens via Hilversum naar Weesp. Eerst naar het centrum om bloemen te kopen en daarna naar de camperplaats Vecht en Weide om te overnachten.

overnachten Weesp (NL)

zaterdag 23 maart 2019

verjaardag vieren

Heel grijs weer vandaag. We doen water en WC en rijden dan naar Amstelveen om de 99e verjaardag van Ineke’s moeder te vieren. Heel gezellig en heel druk. We slapen in de camper bij haar voor de deur.

zondag 24 maart 2019

De dingen gaan weer compleet anders dan gepland. We hebben van 8.00 – 13.00 uur in het VU-ziekenhuis doorgebracht, nadat Nico vanmorgen vroeg een lichte beroerte heeft gehad. De rechterkant van zijn gezicht, zijn arm en been hadden een tintelend en doof gevoel. Ik belde 112 en de ambulance bracht ons dus naar de VU. Gelukkig geen ernstige gevolgen, maar hij mag 2 weken geen auto rijden en woensdag moeten we nog een dag naar het ziekenhuis voor verdere controle. Onze zoon Arjen is onmiddellijk naar ons toegekomen en bleef bij ons in het ziekenhuis. Toen we weg mochten heeft hij ons teruggebracht naar Ineke’s moeder in Amstelveen.

overnachten Almere-Haven (NL)

Broer John heeft de camper voor ons naar de camping bij de jachthaven in Almere-Haven gereden. Daar staan we nu op een plek met uitzicht op allerlei boten en schepen. We blijven hier dus nu even tot Nico weer mag rijden. Als dat niet lukt hebben Gerard en Everdien aangeboden ons terug te rijden.

maandag 25 maart 2019

Na het ontbijt gaat Ineke lopend naar het gezondheidscentrum om via een huisarts recepten te krijgen voor de onze medicijnen. We hebben niet genoeg omdat we maar een lang weekend weg zouden blijven. Helaas werd het centrum verbouwd en werd ik verwezen naar het centrum in Almere Haven West (16 minuten lopen). Daar moest ik formulieren invullen om ons in te schrijven en kreeg ik een afspraak voor 16.15 uur. Ik probeerde een taxi te krijgen voor de terugweg: 2 x geen auto beschikbaar, de 3e vroeg € 20,= omdat het binnen Almere was! Ik ben maar gaan lopen en heb op de terugweg boodschappen gedaan. Ik was om 12.45 uur terug met heel zere voeten. Dit was de eerste keer na de chemokuur dat ik zo ver liep (5 km). Koffie met appeltaart helpen om weer een beetje bij te komen. Na de lunch zoeken we op of we ’s middags met de bus naar het centrum kunnen, want Nico kan zo ver niet lopen. Maar dat hoeft niet, want Arjen belt om te zeggen dat hij ons er heen brengt. Erg lief. We hebben trouwens al heel veel lieve reacties gekregen.

dinsdag 26 maart 2019

Vanmorgen om 10.30 uur zijn Karel en Jannie hier. We drinken koffie, praten gezellig over van alles en nog wat. Ze lunchen hier ook en gaan om 15.15 uur weer naar Aalsmeer. Een kwartier later lopen wij samen naar de apotheek om de ontbrekende medicijnen op te halen. Op de terugweg nog een paar boodschappen en dan zijn we om 16.45 uur weer terug. We hebben 2 km. gelopen. Jammer dat het zo koud is.

woensdag 27 maart 2019

Iets beter weer. De zon schijnt. Om 7.30 uur is Arjen hier om ons naar de VU te brengen. Bloeddruk meten, bloed prikken, echo van de aderen in de hals. Ondertussen krijgen we koffie met cake en een lunch. Later nog thee.

VU ziekenhuis

De uitslag is gunstig. Het was een heel kleine CVA. Alleen 2 weken niet autorijden en over 2 maanden controle in Frankrijk . We bellen John, die ons op komt halen en terug brengt naar Almere-Haven. Na een tip van Arjen lopen we naar het Italiaanse Restaurant aan de havenkom om te vieren dat alles relatief goed gaat. We eten er heel erg lekker. Om 20.00 uur zijn we weer in de camper, waar de kachel zoals elke avond aan moet.

donderdag 28 maart 2019

We hebben uitgeslapen en zitten nog te ontbijten als er een video gesprek met dochter Annemarie binnenkomt. Het is regenachtig vandaag. We handwerken, lezen, spelen spelletjes. Na de lunch gaat Ineke boodschappen doen. In de avond belt Arjen om te zeggen dat de computer gerepareerd is. Hij nodigt Nico uit om zaterdag met hem mee te gaan naar de Ford onderdelen dag in Barneveld.

vrijdag 29 maart 2019

Mooi weer vandaag. Na ontbijt, douche, afwas en koffie naar buiten. Lekker in de zon.

Almere-Haven

Na de lunch lopen we naar het centrum. We kopen bloemen voor Woutje, een ijsje voor onszelf en Nico laat zijn haar knippen. Daarna drinken we weer lekker thee buiten in de zon. Om 18.15 uur komt Ron ons ophalen om bij hen te eten. Erg gezellig en erg lekker. We zijn om 22.50 uur weer terug in de camper.

zaterdag 30 maart 2019

Licht bewolkt, heel kalm weer vanmorgen. Om 9.30 uur rijden Arjen en Nico naar Barneveld. Ineke doet de afwas en loopt daarna naar het centrum voor boodschappen. Daarna buiten koffie en een begin gemaakt met het breien van een trui. De luifel moet uit, het is een beetje te warm in de zon. Lunch ook buiten, maar om 15.15 uur is de zon verdwenen en is het buiten te fris. Dan is er een leuke verrassing. Arjen, Maaike, Jara en Gwen brengen Nico terug met hun camper en ze blijven een nacht hier op de camping. We drinken samen thee met appelgebak, eten met zijn zessen en gaan als dessert een ijsje halen bij Mariola. Nog een kop koffie in de Knauss en dan terug naar onze eigen camper.

zondag 31 maart 2019

Iets minder wind en half bewolkt. We drinken koffie bij Arjen en Maaike in de camper en daarna gaan zij weer naar huis (Jara moet werken vanmiddag). Wij wandelen van 15.00-15.30 uur over de jachthaven en weten dat wij camperaars zijn en geen schippers. (Zoals een booteigenaar ons zei: “Koop een boot en je werkt je dood”).

maandag 1 april 2019

Mooi, zonnig, maar fris weer vanmorgen. Huishoudelijke klusjes zoals afwas, waterflessen vullen, proberen het rolgordijn dat steeds naar beneden roetsjt te repareren, wc legen, spelletjes, lezen, breien. Na de lunch kunnen we weer lekker tot 18.00 uur buiten zitten (wel een jas aan).

genieten van de zon

Ada en Ben komen onze gasfles brengen. Zij waren dit weekend in Deuxnouds en hebben nu op de terugweg onze gasfles meegenomen. Zal je altijd zien. We nemen altijd een extra volle fles mee, behalve deze keer en nu hadden we hem wel nodig. Als ze vertrokken zijn is het 19.45 uur en we besluiten naar het Grand Café te lopen om iets te eten. Erg lekker: vegetarisch deze keer. Om 21.00 uur weer terug in de camper en gauw de kachel aan.

dinsdag 2 april 2019

Half bewolkt, maar niet koud vanmorgen. Om 9.30 uur loopt Ineke naar het centrum: naar de kapper, nog een bol wol kopen en boodschappen halen. Nico heeft inmiddels koffie gezet. Na de lunch krijgen we bezoek van Huub, Krien en Thea. Ze brengen een mooi bloemstukje met orchideeën voor ons mee. We drinken gezellig koffie met appeltaart. Krien kreeg een koude douche omdat ze wilde proberen of je met je rug de waterkraan ingedrukt kon houden. Ze duwde alleen iets te hard en kwam niet meer bij van het lachen. Gelukkig hebben we handdoeken in de camper. We drinken nog een glas sap en om 16.45 uur vertrekken ze weer naar Amstelveen. Om 19.00 uur krijgen we voorspelde onweersbui en later nog meer regen.

woensdag 3 april 2019

Bewolkt, fris weer. Vanmiddag 14.00-15.30 uur zijn Gerard en Everdien hier. We drinken gezellig koffie en spreken af hoe laat ze ons zaterdag komen halen om terug naar Frankrijk te rijden. Nico voelt zich nog niet zeker genoeg om dat zelf te doen. Het is onvoorstelbaar hoeveel lieve reacties en bezoekjes we hebben gehad van familie en vrienden. Nu om 16.00 uur regent het voluit.

donderdag 4 april 2019

Het is nog steeds erg bewolkt. Om 12.45 uur lopen we naar de havenkom. We willen pannenkoeken eten op het pannenkoekenschip, maar we hebben pech. Alleen ’s avonds open. We lopen iets verder en lunchen heerlijk en heel Nederlands: uitsmijter voor Nico en brood met kroketten voor Ineke. Daarna doen we de nodige boodschappen en dragen de (voor ons) zware tassen terug naar de camper.

Kleuren

Dan moeten we even uitrusten en gebruiken de tijd om te breien en te kleuren. We drinken thee en genieten van het uitzicht op de jachthaven en de futen en meerkoeten die er rondzwemmen.

vrijdag 5 april 2019

Mooi zonnig weer vanmorgen. Bij een jachthaven is altijd bedrijvigheid. We kijken, terwijl we koffie drinken, hoe een paar boten te water gelaten worden. Daarna rijden we even naar het servicepunt. De vuilwatertank en de WC zijn vol. We waren van plan na de lunch buiten in de zon te gaan zitten, maar helaas er is bewolking opgekomen en zonder zon is het te fris buiten. Morgen gaan we terug naar huis en is deze reis die in de Belgische Ardennen vervolgd had moeten worden ten einde. We hebben het hier in Almere Haven toch best naar onze zin gehad en gelukkig gaat het goed met Nico.

zaterdag 6 april 2019

Bewolkt, grijs weer. Broer Gerard en Everdien en Jill zijn precies om 9.00 uur bij ons. We vertrekken een kwartier later en rijden dan rustig richting Frankrijk. We stoppen voor koffie en lunch en hebben helaas vlak voor de Luxemburgse grens een enorme file, waardoor we later thuis zijn dan gepland. Maar we zijn blij dat we weer thuis zijn en dat alles goed gaat.

Category: camperreis, Nederland
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.