2019 Scandinavië deel 4

maandag 24 juni 2019 (19)

Mooi zonnig weer. Ik probeer nog eens het blog te versturen, maar het wil niet lukken. Na de koffie doen we water en WC en vertrekken we om 11.25 uur. Het is inmiddels superdruk geworden op deze camping. We lunchen onderweg op een leuke picknickbank met een dakje er boven.

lunch onderweg

Daarna verder over een vrij vlak stuk met graanvelden en dan weer door de eeuwig zingende bossen. En overal een overvloed van paarse en roze lupines. Om 14.15 uur stoppen we bij het jachthaventje van Jössefors, waar drie camperplaatsen zijn. Geen voorzieningen, maar dat is ook niet nodig. De plek is heel mooi direct aan het water. We zijn de hele verdere dag buiten. Na het eten maken we kennis met Brenda en Michel van de FB groep Wild Camperen, die hier 300 m. verderop een B&B Hotel en Restaurant hebben. Een heel leuke ontmoeting en ze blijken uit Amstelveen en Aalsmeer te komen. Hoezo de wereld is klein.

Jossefors

Route: Åmål, Säffle, Nysäter, Arvika, Jössefors: 103 km.

Dinsdag 25 juni 2019 (20)

Heel rustig bewolkt weer en wij houden een heel rustige ochtend. We hebben minstens 20 muggen doodgeslagen in de camper, dat wel. De Belgen, die hier gisteren aankwamen met de kano en die we ook gisteravond zagen bij Brenda en Michel, zijn hier naar toegekomen om de ochtend door te brengen. We hebben een leuk gesprek voordat wij weer vertrekken. Dat doen we om 12.00 uur. We zien een ree, die met zijn kop boven het gras uitsteekt, maar die net het bos in loopt als we voorzichtig achteruit rijden. Bij Uddeheden zie ik in het weiland drie kraanvogels en weer heel veel lupines.

Lupines

Om 13.15 uur zijn we in Gräsmark op een heel leuke natuurcamping. Die hebben we uitgezocht, omdat het gaat regenen. Dan vonden we het fijn om stroom te hebben om o.a. de computer te gebruiken en op te laden. En ja de voorspelling komt uit; het regent de rest van de dag.  Ik zet de foto’s op de computer en orden ze gelijk. Nico is aan het lezen. Ik heb de foto’s van de telefoon op de computer gekregen door ze met elkaar te verbinden via de usb kabel.

Grasmark

Route: Jössefors, Gunnaskog, Gräsmark: 62 km

Woensdag 26 juni 2019 (21)

Rustige ochtend. Vannacht nog wel regen, maar nu niet meer. Ik doe een was in de machine en daarna in de droger (voordeel van een camping). Voor vanavond hebben we bij de receptie frites en zweedse gehaktballetjes besteld en voor morgenochtend broodjes. Van 14.25 – 16.05 uur zijn we naar Gräsmark geweest. Half uur heen lopen, daarna de kerk bezichtigd, even uitgerust op een bankje op het kerkhof, ijsje gekocht bij de ICA, weer half uur terug lopen (4 km.)

Grasmark Kyrka

Bij de kerk hadden we geluk. Hij was op slot, maar er kwamen net mensen uit (die geoefend hadden of zo iets) en we mochten naar binnen om even te kijken. Een prachtig kerkje uit 1738. Thuis moesten we wel weer even uitrusten van die 4 km. De frites en de balletjes zijn inmiddels verorberd. Heerlijk.

Na het eten nog weer even een flinke regenbui, maar nu schijnt de zon weer.

Zweedse balletjes

Category: camperreis
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.