2020 Even gedag zeggen in Nederland

zondag 28 juni 2020 (1)

Route: Deuxnouds aux Bois, Ville en Woevre, Verdun, Damvillers, Montmedy, Avioth, Ste Marie Chevigny, St.Hubert, Barriere de Champlon, Barvaux, Luik, Tongeren, Bree, Budel, Maarheeze: 356 km

We gaan eerst stemmen voor de 2e ronde van de gemeenteraadsverkiezingen. Daarna zeggen we Fred en Annemarie gedag en vertrekken we om 9.55 uur met droog, grijs weer. Maar het is niet koud. Door een omleiding bij Ville en Woevre rijden we via Verdun. Om 11.00 uur houden we koffie pauze ten noorden van Verdun bij het Bois de Caures. Veel monumenten uit de 1e wereldoorlog en een “Sentier découverte’. Prima plek om eventueel te overnachten. Er staan picknickbanken in de schaduw.

Verdun Bois de Caures

Vervolgens rijden we verder langs de korenvelden, waar veel klaprozen langs de randen staan. In Fagny komen we langs een leeg douanehokje van de voormalige Belgische grenswachten. Verder door de bossen. We houden om 13.00 uur lunchpauze in Laneuville. In de middag wordt hetsteeds mooier weer. Om 17.50 uur parkeren we in Maarheeze bij restaurant de Ark, waar we vriendelijk ontvangen worden door Kees en Theo.

Maarheeze

We eten er overheerlijk en blijven overnachten op de parking. Als we willen kunnen we van WC en douche gebruik maken; er is een plek met makkelijke stoelen en tijdschriften.  Heel verzorgd allemaal. De route, die ik de nieuwe TomTom had laten uitzoeken duurde iets langer dan gepland, maar ik ga uitzoeken wat ik verkeerd deed.

maandag 29 juni 2020 (2)

Route: Maarheeze, Eindhoven, ‘s-Hertogenbosch, Utrecht, Amstelveen, Almere: 185 km

We hebben tot 9.00 uur geslapen. Het is warm in de camper. Om 10.00 uur vertrekken we en nemen vandaag de snelweg. Na de koffiepauze op P. de Lingenhorst spettert het een beetje. In Amstelveen rijden we eerst naar AH (boodschappen voor thuis in Frankrijk) en we lunchen op de parkeerplaats. Daarna rijden we naar Ineke’s moeder, die we al veel te lang niet gezien hebben. Het feest voor haar 100e verjaardag op 23 maart hebben we wegens de Corona crisis moeten uitstellen. Tegen vieren zeggen we weer gedag en rijden naar zoon Arjen in Almere. Daar eten we heerlijk en kletsen gezellig met de twee kleindochters. We slapen bij hen op de oprit.

dinsdag 30 juni 2020 (3)

Route: Almere, Amstelveen, Uithoorn, Mijdrecht, Vinkeveen, Hilversum, Soest, Amersfoort, Voorhuizen: 112 km

We vertrekken om 10.00 uur in de regen en rijden weer naar Amstelveen. We gaan naar onze schoonzus, waar ook een van Nico’s broer en schoonzus  naar toe komen. Zo kunnen we allemaal weer even bijpraten. Thea heeft behalve koffie ook lekkere soep en broodjes gemaakt. Om 13.50 uur vertrekken we ook daar weer.

Loosdrechtse plassen

We rijden langs de Vinkeveense en de Loosdrechtse plassen. Het is bewolkt, wel droog, maar het waait flink.

overnachten Voorthuizen

Om 15.30 uur zijn we bij SVR-camping Zeumeren in Voorthuizen, waar Nico’s andere broer en zijn vrouw verblijven. We besluiten na de koffie, dat we hier een nacht zullen blijven We eten lekker en spelen daarna met zijn vieren Triominos. Het weer is compleet van slag. De regen houdt niet op.

woensdag 1 juli 2020 (4)

Route: Voorhuizen, Ede, Arnhem, Nijmegen, Venlo, Roermond, Maastricht, Luik, St. Georges, Amay, Tinlot, Baillon, Wanlin, Gedinne: 346 km

Na het ontbijt met een vers ei van de boerderij , drinken we nog koffie en dan nemen we alweer afscheid. We vertrekken om 11.10 uur en rijden het eerste deel van de route over de snelweg. Ik weet nu hoe ik de nieuwe TomTom moet programmeren. We lunchen vlak bij Roermond. Het weer wordt steeds beter. Bij Amay steken we de Maas over en dan rijden we de rest van de route over kleinere wegen.

overnachten Gedinne (B)

Vanaf 15.00 uur regent het weer. Om 16.00 uur zijn we op een Camperplaats in Gedinne. We drinken thee, maar het regent nog steeds. Om 18.00 uur is het droog met een beetje blauw in de lucht. We gaan naar buiten en lopen naar het centrum van Gedinne. We vinden er een Spaanse restaurant/Tapas bar en besluiten ter plekke er iets te eten: een heerlijk Burger Mediteranee. Als we terug willen regent het weer voluit.

Wel een heel grote “Burger”

donderdag 2 juli 2020 (5)

Route: Gedinne, Bievre, Bouillon, Douzy, Mouzon, Stenay, Belleville, Verdun, Deuxnouds aux Bois: 154 km.

Het heeft vannacht gehoosd van de regen. Na ontbijt en afwas is het gelukkig even droog, zodat Nico de WC en het vuile water kan legen zonder zelf nat te worden. We starten de motor om 9.45 uur. Een uur later stoppen we voor koffie op een P vóór Douzy. We zien er een Rode Wouw zijn vliegkunsten vertonen.

Rode Wouw

Als we verder rijden ook nog een ooievaar in een weiland. Het is prachtig overal, de bermen staan vol klaprozen en margrieten. We rijden langs de Maas en het Canal de l’Est richting huis. In het bos over de Tranchee de Calonne, waar opeens een vos oversteekt.

Vos

Om 14.10 uur parkeren we weer thuis voor de deur. De camper wacht wel weer op ons voor een volgend ritje.

Totaal gereden deze reis: 1153 km

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.