2020 Spanje/Portugal deel 3

Zondag 19 januari 2020 (18)

Half bewolkt en wind. We krijgen een slecht bericht uit Nederland. Maaike’s vader is vanochtend overleden. We plannen om terug te gaan. We onderzoeken alle mogelijkheden, maar het is zulk slecht weer dat de vliegvelden van Alicante en Valencia dicht zijn. Ook op de weg is het niet best. Storm (die Gloria heet), regen en zelfs sneeuw. Misschien via Madrid, maar die kant op is het ook slecht. We wachten maar even af tot we horen, wanneer hij begraven wordt.

Maandag 20 januari 2020 (19)

Regen en storm vannacht. Nu bewolkt en af en toe een spetter. Minder wind ook. We blijven hier tot we wat van Arjen horen. Hij appt dat Ron zaterdagochtend begraven wordt. We zoeken een vlucht. We vliegen vrijdag van Alicante naar Schiphol en dan maandag weer van Schiphol naar Alicante.  De regen is weer volop terug inmiddels. We besluiten dat we tot donderdag hier blijven. Ik bel mama even om te vertellen van Ron. Daarna bel ik Everdien om te vragen of we daar kunnen slapen. Geen probleem natuurlijk. Ze komen ons zelfs van het vliegveld halen. Ik bel met parking Umbrella in Elche om een plek voor de camper te reserveren t/m maandag.

Dinsdag 21 januari 2020 (20)

Regen, heel veel regen tot ± 12.00 uur. Daarna gaan we even naar buiten. We kunnen hier alleen langs de weg lopen.

winkel

We vinden een supermarkt en doen meteen even een paar boodschappen. De rest van de dag zijn we binnen, want de regen is weer terug. We lezen, kleuren en spelen spelletjes.

Woensdag 22 januari 2020 (21)

Beter weer nu. Half bewolkt en het wordt vanmiddag 15 °C. Na de lunch lopen we naar de bushalte en rijden met bus nr. 7 naar Cartagena.

Cartagena

We stappen uit op de Plaza d’España en lopen door de grote winkelstraat. Heel veel prachtige gebouwen en huizen en veel beelden overal. Aan het eind komen we bij de haven. Boven zee hangt mist. We zien dus af van het maken van een boottochtje. Bij een groot standbeeld van een treurende man (voor de slachtoffers van terrorisme) staat een groepje jonge mensen met een enorme, veelkleurige vlag. Ze vragen of ik foto’s van ze wil maken. Ik wil weten waar die vlag van is. Bolivia is het antwoord.

Op de terugweg drinken we wat op een terrasje. Dat kan weer, maar wel met een jas aan. We rijden terug met de bus en zijn om 17.15 uur weer “thuis” na 5,3 km gelopen te hebben.

Even uitrusten dus.

Cartagena

Donderdag 23 januari 2020 (22)

Half bewolkt. We treffen voorbereidingen om hier weer te vertrekken. We betalen Theresa en rijden om 10.40 uur richting Alicante. Overal wordt geoogst in de velden. Door de regen is dat nu een modderig geheel. We stoppen voor koffie in San Pedro.

Oranje bloesem

Tijdens de lunchpauze maak ik foto’s van oranjebloesem en een bloeiende cactus. Na wat omzwervingen, omdat het adres niet klopte zijn we bij Parking Umbrella tussen Elche en Alicante vlakbij het vliegveld. We melden ons en spreken af, dat we er morgen om 9.00 uur zullen zijn. Ze brengen ons dan naar het vliegveld.

overnachten bij de duinen

We kunnen daar niet overnachten. We proberen op hun aanwijzingen een plek aan het strand te vinden. Beetje moeilijk, maar we vinden een prachtige plek tegen de duinen.

Route: Cartagena, San Javier, San Pedro, Torreviela, Elche, L’Altet: 122 km

Vrijdag 24 januari 2020 (23)

Het is nog donker  als we opstaan. We vertrekken om 8.20 uur naar de parkeergarage. We moeten formulieren tekenen en moeten achter een auto aanrijden  naar de parkeerplek. Daarna met het busje naar het vliegveld.

koffie op het vliegveld

Door de controle, een kop koffie en naar de gate. Om 10.50 uur zijn we in de lucht. We lunchen aan boord. We landen keurig op tijd en lopen dan bijna 1 km. door de hallen op zoek naar de uitgang door de bordjes “arrival” te volgen.

lopen, lopen naar de uitgang

Ik stuur broer Gerard de verkeerde kant op, omdat hij meldde dat hij bij “departure” stond te wachten. Wat blijkt, dat we bij departure naar buiten moeten (logisch hè als je aankomt!). Na 20 minuten is Gerard weer op zijn uitgangspunt en rijden we naar Uithoorn.

Route: L’Altet, Alicante, Schiphol, Uithoorn

Zaterdag 25 januari 2020 (24)

Everdien gaat met ons mee naar de begrafenis van Ron. Een heel verdrietig, maar mooi afscheid op de begraafplaats Buitenveldert.

sneeuwklokjes

Zondag 26 januari 2020 (25)

Licht bewolkt. Na de lunch gaan we even een stukje lopen. De sneeuwklokjes staan in bloei. We eten weer overheerlijk.

diner

Maandag 27 januari 2020 (26)

Gerard en Everdien brengen ons naar Schiphol. We checken in en beginnen naar de Gate te lopen, die helemaal aan het andere eind is. Halverwege kan Nico niet verder. Ik zie een balie waar je assistentie kunt vragen en dat doe ik dus. Hij wordt na een paar minuten wachten met een rolstoel en dus met voorrang naar Gate B15 gereden.

onderweg naar Alicante

We lunchen in het vliegtuig. In Alicante geldt de assistentie nog steeds. We worden met een speciaal vervoermiddel van het vliegtuig naar de hal gebracht en dan met een rolstoel naar buiten naar het meetingpoint. We bellen met Umbrella Parking en na 8 minuten staat het busje er weer.

overnachten El Fondo

We rijden naar de Parking, betalen en zitten om 17.45 uur weer in onze eigen camper. Om 18.25 uur staan we bij het Parc Natural El Fondo bij Crevillent om te overnachten.

Route: 24 t/m 27 januari 2020: 45 km

Dinsdag 28 januari 2020 (27)

Licht bewolkt vanmorgen. Om 10.10 uur vertrekken we om over kleinere wegen richting Lorca te rijden. We rijden tussen sinaasappel- en citroenplantages vol vruchten. En de amandelbomen staan ook in bloei. Prachtige witte en roze bloesem. In Fortuna is een Maxi Dia% supermarkt. Daar doen we dus inkopen en we drinken er koffie. Het is inmiddels 19°C. Drie kwartier later lunchen we in Pliego. Het is mooi zonnig weer.

sneeuw Sierra d’Espuna

Boven op de bergen in de Sierra d’Espuña voor ons ligt nog sneeuw. We rijden langs het natuurpark en de weg wordt steeds smaller en vol kuilen. Later gelukkig weer een betere weg. We parkeren op Finca Lerna bij Lorca om 14.40 uur. Een vriendelijke ontvangst op een terrein bij een manege (Nederlandse eigenaren).

Finca Lerna (uitzicht)

We zetten de camper op een plek met mooi uitzicht. De “buren” komen zich meteen voorstellen. Stoelen naar buiten en genieten van de zon.

Route: El Fondo, Albanilla, Fortuna, Yegla, Pliego, Casas-Nuevas, Lorca: 142 km

Category: camperreis, Spanje
You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.